In dit artikel

Garanties en Onderhoud: Wat is inbegrepen? (2024)

In dit artikel

Bij het kopen van een tweedehands auto, zijn er speciale garanties. Een daarvan is de BOVAG-garantie. Dit is een bekende en betrouwbare garantie. Hiermee zijn reparatie en onderhoud gedekt.

Dus als er iets mis is met je auto, helpt deze garantie je.

Je bent niet vast aan één plek voor reparatie of onderhoud. Tijdens de garantieperiode mag je zelf kiezen waar je dit doet. Maar let op, als de garage geen officiële dealer is, kan dit gevolgen hebben voor je garantie.

Bij een onderhoudscontract krijg je niet alleen onderhoud, maar ook garantie. Dit kan handig zijn, vooral bij oudere auto’s. Een voorbeeld hiervan is Peugeot. Bij sommige van hun auto’s bieden ze een contract aan met 5 jaar onderhoud en 5 jaar garantie.

Dit pakket heet het PEUGEOT Zekerheidsplan. Het is een goed plan dat ook pechhulp en APK-dekking biedt.

Echter, de garantie dekt alleen de auto en niet de extra kosten zoals vervangend vervoer. Dus als je auto gerepareerd moet worden en je hebt een vervangende auto nodig, betaal je daar zelf voor.

De prijs van de BOVAG-garantie kan verschillen. Het hangt af van hoeveel geld je voor de auto hebt betaald. En hoewel je reparaties kunt laten doen bij een andere garage, kan dit extra kosten betekenen.

Zorg er dus voor dat je goed uitzoekt wat precies gedekt is door de garantie bij het kopen van een tweedehands auto.

Key Takeaway

Mijn beste stofzuiger abonnement van 2024 volgens onze test is Bluemovement. Dit merk/abonnement bevat het meest xxx en is xxx.

Wat is inbegrepen in de BOVAG Garantie?

Ik wil je over de BOVAG Garantie vertellen. Deze garantie hoort bij een auto die je koopt bij een BOVAG-autobedrijf. Ik noem nu de dingen die er onder vallen:

  • Reparatie en onderhoud: Dit zit in je BOVAG Garantie. Dus als er iets stuk gaat, wordt het gemaakt.
  • Kies waar je heen gaat: Je moet niet naar een bepaalde garage. Je mag zelf weten waar je de auto laat maken of nakijken.
  • Extra kosten: Als je een andere auto nodig hebt, betaal je dat zelf. De garantie geldt alleen voor jouw auto.
  • Let op met andere garages: Als jij liever naar een andere garage gaat, kan dit gevolgen hebben voor de garantie.
  • De voorwaarden: Er zijn regels verbonden aan deze garantie. Zorg dus dat je goed weet hoe het zit.
  • Wat kost het?? Het kan zijn dat deze garantie meer geld kost als de auto duurder was toen jij hem kocht.
  • Andere garage, extra kosten: Je mag naar een andere garage gaan voor reparaties. Maar dit kan dan meer geld kosten.

Onderhoudsbeurten en garantie

Bij de aanschaf van een tweedehands auto is het belangrijk om te weten welke garanties en onderhoudsbeurten zijn inbegrepen. Bij een BOVAG-autobedrijf wordt garantie op reparatie en onderhoud aangeboden.

Tijdens de garantieperiode ben ik niet verplicht om mijn auto bij een specifiek autobedrijf te laten onderhouden of repareren. Het is ook mogelijk om een onderhoudscontract af te sluiten, waarbij zowel onderhoud als garantie inbegrepen zijn.

Het is wel belangrijk om te weten dat de garantie alleen geldt op de auto zelf en niet op eventuele kosten voor vervangend vervoer. Ik moet ook rekening houden met het feit dat als ik mijn auto laat onderhouden bij een garage die geen officiële dealer is, dit invloed kan hebben op de garantie.

Het is dus verstandig om hier rekening mee te houden bij het maken van keuzes met betrekking tot onderhoudsbeurten en garantie.

Meer over ‘Stofzuiger Abonnement’

Wil je meer weten over wat een stofzuiger abonnement precies inhoudt? Ontdek de voordelen van zo’n abonnement en leer over de werking ervan. Ook de kosten en besparingen worden besproken, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken bij het selecteren van het juiste stofzuiger abonnement. Leer meer over stofzuiger abonnementen aangeboden door bedrijven en ontdek de relatie tussen stofzuiger abonnementen en slimme huizen. Ontdek de garanties en onderhoudsopties voor jouw abonnement, leer meer over de veiligheid ervan en vind antwoorden op veelgestelde vragen over stofzuiger abonnementen. Bovendien kun je informatie vinden over automatische updates en tips voor ideale gebruikers van stofzuiger abonnementen.

Veelgestelde Vragen

1. Wat is de wettelijke garantie en reparatiegarantie?

De wettelijke garantie en reparatiegarantie zijn delen van je auto servicepakketten. Ze beschermen je tegen arbeidskosten en onderdelen nodig voor motorreparatie of versnellingsbakreparatie.

2. Wat is een normale onderhoudsbeurt voor mijn auto?

Een normale onderhoudsbeurt voor je auto kan variëren, maar bevat meestal het checken van de accu, vloeistoffen, banden en meer. Dit is verplicht onderhouden om je fabrieksgarantie geldig te houden.

3. Wat dekt de fabrieksgarantie van Peugeot?

De Peugeot garantie, ook wel fabrieksgarantie genoemd, dekt de kosten van reparatie en onderhoud aan je auto. Dit kan onderdelen en arbeidskosten bevatten.

4. Zijn er extra kosten verbonden aan auto onderhoud?

Ja, er kunnen eigen risico kosten zijn bij auto onderhoud. Dit hangt af van je garantievoorwaarden en onderhoudsovereenkomst.

5. Wat is een servicepakket?

Een servicepakket is een soort onderhoudsdiensten die extra technische ondersteuning biedt voor je auto. Het helpt om je auto in goede staat te houden en verlengt vaak de garantietermijn.

» Referenties


Larissa Nicholls en Yolande Strengers. (April 2019). “Robotic Vacuum Cleaners Save Energy? Raising Cleanliness Conventions and Energy Demand in Australian Households with Smart Home Technologies.” Energy Research & Social Science, Volume 50, Pagina’s 73-81.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2214629618306479

» Referenties

Conclusie beste stofzuiger abonnement 2024

Martijn Meeuwis (Ervaringsdeskundige)

Martijn Meeuwis (Ervaringsdeskundige)

Martijn Meeuwis (1988), oprichter van de website BesteAbonnementen.nl, heeft een relatie met Anouk en is de trotse vader van Tess en Luka. Hij heeft een passie voor voeding, sport (crossfit en voetbal) en mindset. Laat je inspireren door onze ervaringen met productabonnementen en kies het abonnement dat het beste bij jou past. Volg Martijn ook op LinkedIn, Facebook en Instagram. Voor opmerkingen of vragen, mail naar info@besteabonnementen.nl of bel 033-2022144 tijdens kantooruren. Meer ervaringen van Martijn Meeuwis.
Anderen bekeken ook

Geen reacties on Garanties en Onderhoud: Wat is inbegrepen? (2024)

Laat een reactie achter